Onderhoud (Service Level Agreements)
Wij voorzien in bepaalde gevallen, samen met de afnemer een service level agreement. Een service level agreement is een type overeenkomst waarin afspraken staan vermeld tussen de aanbieder en afnemer van een dienst of product. Het is dus mogelijk om afspraken te maken met ons, betreffende een aan te schaffen en/of te onderhouden blussysteem. Ook voor het hervullen van bluscilinders kunnen responsecontracten met afgesproken service level agreements worden afgestemd. Deze contracten kunnen dan gaan over het binnen een bepaalde tijd retourneren, en inbeldrijfstelen van met blusgas hervulde bluscilinders. Dit is voor ieder bedrijf van cruciaal belang. Voor bedrijven die 24/7 werken is dit zeer belangrijk.
Wat is een Service Level Agreement?
In service level agreements wordt afgesproken wat de prestatie indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst(en) en/of product(en) om deze naderhand te kunnen toetsen. In een service level agreement worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een service level agreement kan als afspraak bestaan tussen zowel externe (leverancier) als interne partijen (klant) binnen een organisatie. Aanvullend op de SLA kan een dossier met afspraken en procedures (DAP) opgesteld worden. Hierin staat het geheel van afspraken over de manier van samenwerken tussen de aanbieder en afnemer.
Deze overeenkomsten werden voor het eerst opgesteld in de jaren zestig in het kader van de ICT-outsourcing. Naast ICT worden service level overeenkomsten ook toegepast in dienstensectoren zoals telecommunicatie, gezondheidszorg, beveiliging en facilitaire dienstverlening. Een service level agreement kan de status hebben van een contract, maar dat hoeft niet. In het algemeen heeft een SLA de status die de gebruikers eraan toekennen. Dit betekent dat een service level agreement bijvoorbeeld tussen organisaties gebruikt kan worden om binnen de organisatie afspraken te documenteren zonder dat daar een bijzondere status aan gekoppeld wordt. Toepassing van service level agreements is zeer functioneel.
In het laatste geval kan een SLA in het algemeen een stuk eenvoudiger van opzet zijn en kan volstaan worden met een beschrijving van de te leveren diensten en een klein aantal administratieve aspecten bij het aanschaffen van een blussysteem. Aspecten kunnen zijn: rapportage, werkoverleg, doorberekening van meerwerk kosten. Met behulp van een SLA wordt dus bereikt dat bij de afnemer en aanbieder eenzelfde beeld ontstaat over de te leveren producten en diensten. Een SLA is bijzonder goed toe te passen in een situatie wanneer er binnen een bepaald tijdsbestek meer dan 1 ICT-locatie compleet met branddetectie, aspiratie rookdetectie systeem en blussysteem up en running moeten zijn.
Neem contact met ons op
Heeft u vragen, neemt u dan contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst!